Jak být šťastný

11 / 10 / 2019

Přednáška Davida Steindl-Rasta o třech jednoduchých (a proto obtížných) krocích ke štěstí.  Inspirativní přednáška z TEDu 2013. To nejlepší občas máme přímo před nosem. Titulky v češtině, angličtině a spoustě dalších jazyků.

Taštičky empanadas

09 / 05 / 2018

Recept na plněné taštičky empanadas

Plněné taštičky empanadas se jedí prakticky všude, kde se mluví španělsky. Jde o smažené nebo v troubě pečené taštičky naplněné nejrůznějšími náplněmi - masovými, sýrovými, zeleninovými...  Principiálně můžeme těsto na empanadas rozválet na plech, a připravit tak francozský koláč quiche. Pokud v náplni použijete spíše ingredience typické pro indickou kuchyni (římský kmín, zázvor, garam masalu...), máte indické samosy (samoosa).

Těsto má rádo při přípravě studenou vodu a alespoň třicetiminutový odpočinek v ledničce, než se pustíte do plnění.

Müsli tyčinky na všechny možné způsoby

04 / 05 / 2018

Přehled receptů na müsli tyčinky, tedy sladkého snacku plného bílkovin, který je skvělý ke svačině, na výlety nebo kdykoli vydáváme hodně energie a potřebujeme něco, co nás nahodí a současně budeme energii uvolňovat postupně. Receptů na müsli tyčinky běhá po světě spousta, my dali dohromady jejich základní přehled. Jakou variantu si zvolíte, je na vás.

 

Zimní salát s čočkou a řepou

29 / 03 / 2018

Velmi sytý a přitom rychlý salát z červené řepy a čočky.  S pečivem plnohodnotné hlavní jídlo. Zvláště doporučujeme, pokud si osvíceně chystáte jídlo do práce.  

Vegetariánské a levné jídlo.

Řezy se žloutkovou polevou

29 / 03 / 2018

Na Slovensku známé též pod názvem Jarné pečivo. Je to skvělý zákusek plný cukru a vajec, u nás doma se dělával při slavnostnějších příležitostech. Pokud místo ořechů použijete mák, získáte skvělý zdroj vápníku (něčím se ten cukr kompenzovat musí).

Jollof - severoafrický pokrm plný zeleniny

23 / 01 / 2018

Jollof rýže patří mezi rychlé a zdravé pokrmy z jednoho hrnce. Původem severoafrické jídlo složením svých ingrediencí zcela naplňuje princip zdravého talíře (1/4 bílkovin, 1/4 sacharidů a 1/2 zeleniny). V naší variantě používáme zeleninu ryze středoevropskou: mrkev, rajčata a fazolky.  Spíš než precizní recept je jollof princip, jak připravovat zdravá a výživná jídla v jednom hrnci jak pro velkou rodinu, tak pro jednolivce.

Klasické perníčky s medem

29 / 12 / 2017

Recept na medové perníčky

Tradiční perníčky, kde hlavní podíl zaujímají  med, mouka a vejce. Těsto, ze kterého upečete běžné perníčky i vykrájíte stavební díly na perníkovou chaloupku. Desítkami let ověřený recept na perník přímo od včelaře. Jedinečnou výhodou těchto medových perníčků je jednak absence tuku, takže perníčky vydrží velmi dlouho, a za druhé jsou už druhý den měkké

Focaccia

23 / 12 / 2017

Základní kynuté těsto pro více druhů jídel italského typu, jako jsou focaccia a pizza. Pečeme nasucho jen s trochou oleje nebo s bylinkami či sýry. Základ italské kuchyně.

Omáčka marinara

13 / 10 / 2017

Jedna ze základních omáček pro přípravu italské kuchyně. Doporučujeme navařit jí zásoby v srpnu nebo v září, kdy jsou čerstvá rajčata a bylinky, a zavařit. V zimě jako když najdete. 

Tapenáda

07 / 09 / 2017

Výtečná a výsostně zdravá pomazánka vhodná jako dip. Původem středomořská pochoutka, jejímž základem jsou olivy, olivový olej a česnek.

 

 

Přihlásit k odběru novinek

Sami zvolte, o jakých tématech chcete být informováni.


Napište nám